|
||||||||||
PREV CLASS NEXT CLASS | FRAMES NO FRAMES | |||||||||
SUMMARY: NESTED | FIELD | CONSTR | METHOD | DETAIL: FIELD | CONSTR | METHOD |
java.lang.Objectpl.tph.javatacka.game.GameCore
public class GameCore
Klasa GameCore
jest główną klasą gry Javatacka
spajającą wszystkie jej elementy. To w jej metodach znajdują się procedury
potrzebne do inicjacji gry, główna pętla gry oraz procedury kończące grę.
Ta klasa jest z pewnością najbardziej skomplikowana pośród wszystkich klas
należących do pakietów pl.tph.javatacka.*. Można by jej zarzucić, że
część metod mogłaby zostać przeniesiona do innych klas, gdyż uprościłoby to
GameCore'a
. Jednakże odbyłoby się to kosztem czasu przekazywania
referencji do wielu obiektów, co mogłoby się bardzo niekorzystnie odbić na
wydajności gry. Z tego też powodu został zastosowany taki, a nie inny układ
metod klasy GameCore
.
Field Summary | |
---|---|
private int |
alivePlayers
Liczba "żywych" graczy biorący jeszcze udział w danej rundzie. |
private int |
fps
|
private static int |
GAME_END_ROUND
|
private static int |
GAME_NEW_ROUND
|
private static int |
GAME_OVER
|
private static int |
GAME_PAUSE
|
private static int |
GAME_READY
|
private static int |
GAME_RUNNING
|
private java.awt.image.BufferedImage |
gameField
Uproszczony czarno-biały zapis pola gry. |
private int |
gameState
Aktualny stan gry. |
private InputManager |
input
Menadżer wejścia z klawiatury i myszy. |
private int |
maxScore
Limit punktów potrzebny do zwycięstwa. |
private GameMenu |
menu
Menu gry. |
private VirtualKey |
pause
Akcja gry - pauza. |
private Player[] |
players
Tabela zawierająca obiekty graczy. |
private VirtualKey |
quit
Akcja gry - wyjście z gry. |
private ScreenManager |
screen
Menadżer okna pełnoekranowego |
private int |
sleep
Czas na jaki wątek zasypia po każdym obiegu głównej pętli gry. |
Constructor Summary | |
---|---|
GameCore()
|
Method Summary | |
---|---|
private void |
checkCollisions()
Metoda realizująca detekcję kolizji między krzywymi graczy. |
private void |
draw()
Główna procedura rysująca wszystkie elementy na ekranie. |
private void |
endGame()
Metoda służąca do kończenia rozgrywki. |
private void |
gameLoop()
Metoda zawierająca główną pętlę właściwej gry. |
private void |
gameWait()
Metoda wywoływana podczas oczekiwania na rozpoczęcie rundy. |
private void |
initGame()
Inicjuje wszystkie elementy potrzebne do właściwej części rozgrywki. |
private void |
initGUI()
Inicjuje wszelkie elementy składające się na Graficzny Interfejs Użytkownika. |
private void |
loadPreferences(GamePreferences pref)
Na podstawie otrzymanego obiektu GamePreferences ustawia
odpowiednie opcje w obiekcie GameCore . |
static void |
main(java.lang.String[] args)
Metoda statyczna main() , od której swoje działanie rozpoczyna
główny wątek gry. |
private void |
newRound()
Metoda inicjująca nową rundę. |
private void |
run()
Ta metoda uruchamia grę uprzednio inicjując wszelkie potrzebne elementy. |
private void |
runMenu()
Wyświetla okno menu gry i czeka, aż gracz ustawią opcje gry i klikną przycisk Start! |
private void |
update(long elapsedTime)
Główna funkcja aktualizująca wszystkie obiekty gry. |
Methods inherited from class java.lang.Object |
---|
clone, equals, finalize, getClass, hashCode, notify, notifyAll, toString, wait, wait, wait |
Field Detail |
---|
private ScreenManager screen
ScreenManager
private InputManager input
InputManager
private GameMenu menu
GameMenu
private int gameState
private static final int GAME_NEW_ROUND
private static final int GAME_READY
private static final int GAME_RUNNING
private static final int GAME_PAUSE
private static final int GAME_END_ROUND
private static final int GAME_OVER
private java.awt.image.BufferedImage gameField
private Player[] players
Player
private int alivePlayers
private int maxScore
private VirtualKey quit
VirtualKey
private VirtualKey pause
VirtualKey
private int sleep
private int fps
Constructor Detail |
---|
public GameCore()
Method Detail |
---|
public static void main(java.lang.String[] args)
main()
, od której swoje działanie rozpoczyna
główny wątek gry.
private void run()
private void initGUI()
private void runMenu()
private void initGame()
private void loadPreferences(GamePreferences pref)
GamePreferences
ustawia
odpowiednie opcje w obiekcie GameCore
.
pref
- obiekt zawierający preferencje gryprivate void gameLoop()
private void newRound()
private void gameWait()
private void update(long elapsedTime)
elapsedTime
- czas, który miną od ostatniej aktualizacjiprivate void checkCollisions()
private void draw()
private void endGame()
|
||||||||||
PREV CLASS NEXT CLASS | FRAMES NO FRAMES | |||||||||
SUMMARY: NESTED | FIELD | CONSTR | METHOD | DETAIL: FIELD | CONSTR | METHOD |