pl.tph.javatacka.graphics
Class Sprite

java.lang.Object
  extended by pl.tph.javatacka.graphics.Sprite
Direct Known Subclasses:
Curve, Score

public abstract class Sprite
extends java.lang.Object

Klasa Sprite jest klasą bazową dla wszystkich elementów graficznych niezależnie poruszających się po ekranie gry. Wszystkie obiekty tego typu posiadają dwa podstawowe charakteryzujące je parametry: aktualną pozycję na ekranie oraz wektor prędkości. Każdy z nich został rozdzielony na składową pionową i poziomą. Prędkość jest mierzona w pikselach na milisekundę, dzięki temu obiekty klasy Sprite poruszają się z tą samą prędkością niezależnie od wydajności komputera. Żadna ze składowych pozycji nie musi mieć wartość całkowitej, dzięki temu możliwe jest tworzenie obiektów poruszających się wolniej niż jeden piksel na milisekundę. Dodatkowo każdy Sprite ma określony rozmiar (przez szerokość i wysokość). Te dwa dodatkowe parametry mogą być przydatne przy sprawdzaniu kolizji między dwoma Sprite'ami.

Klasa Sprite jest klasą abstrakcyjną, aby skorzystać z jej funkcjonalności należy stworzyć nową klasę pochodną do niej.

Author:
Tomasz Pieczerak (tph)

Field Summary
protected  double dx
          Pozioma składowa wektora prędkości Sprite'a.
protected  double dy
          Pionowa składowa wektora prędkości Sprite'a.
protected  int height
          Wysokość Sprite'a (w pikselach).
protected  int width
          Szerokość Sprite'a (w pikselach).
protected  double x
          Pozioma składowa położenia Sprite'a na ekranie.
protected  double y
          Pionowa składowa położenia Sprite'a na ekranie.
 
Constructor Summary
protected Sprite()
          Tworzy obiekt klasy Sprite inicjując jego położenie, wektor prędkości oraz rozmiar wartościami zerowymi.
protected Sprite(double x, double y, double dx, double dy, int width, int height)
          Tworzy obiekt klasy Sprite inicjując jego położenie oraz wektor prędkości podanymi wartościami.
 
Method Summary
 int getHeight()
          Zwraca wysokość Sprite'a.
protected  double getVelocityX()
          Zwraca składową poziomą wektora prędkości Sprite'a.
protected  double getVelocityY()
          Zwraca składową pionową wektora prędkości Sprite'a.
 int getWidth()
          Zwraca szerokość Sprite'a.
 double getX()
          Zwraca składową poziomą pozycji Sprite'a na ekranie.
 double getY()
          Zwraca składową pionową pozycji Sprite'a na ekranie.
protected  void setHeight(int height)
          Ustawia wysokość Sprite'a.
protected  void setVelocityX(double dx)
          Ustawia składową poziomą wektora prędkości Sprite'a.
protected  void setVelocityY(double dy)
          Ustawia składową pionową wektora prędkości Sprite'a.
protected  void setWidth(int width)
          Ustawia szerokość Sprite'a.
protected  void setX(double x)
          Ustawia składową poziomą pozycji Sprite'a na ekranie.
protected  void setY(double y)
          Ustawia składową pionową pozycji Sprite'a na ekranie.
protected  void update(long elapsedTime)
          Aktualizuje pozycję Sprite'a w oparciu o miniony czas.
 
Methods inherited from class java.lang.Object
clone, equals, finalize, getClass, hashCode, notify, notifyAll, toString, wait, wait, wait
 

Field Detail

x

protected double x
Pozioma składowa położenia Sprite'a na ekranie.


y

protected double y
Pionowa składowa położenia Sprite'a na ekranie.


dx

protected double dx
Pozioma składowa wektora prędkości Sprite'a.


dy

protected double dy
Pionowa składowa wektora prędkości Sprite'a.


width

protected int width
Szerokość Sprite'a (w pikselach).


height

protected int height
Wysokość Sprite'a (w pikselach).

Constructor Detail

Sprite

protected Sprite()
Tworzy obiekt klasy Sprite inicjując jego położenie, wektor prędkości oraz rozmiar wartościami zerowymi.


Sprite

protected Sprite(double x,
                 double y,
                 double dx,
                 double dy,
                 int width,
                 int height)
Tworzy obiekt klasy Sprite inicjując jego położenie oraz wektor prędkości podanymi wartościami.

Parameters:
x - składowa pozioma położenia obiektu na ekranie
y - składowa pionowa położenia obiektu na ekranie
dx - pozioma składowa wektora prędkości
dy - pionowa składowa wektora prędkości
width -
height -
Method Detail

getX

public double getX()
Zwraca składową poziomą pozycji Sprite'a na ekranie.

Returns:
składowa pozioma położenia

getY

public double getY()
Zwraca składową pionową pozycji Sprite'a na ekranie.

Returns:
składowa pionowa położenia

getWidth

public int getWidth()
Zwraca szerokość Sprite'a.

Returns:
szerokość (w pikselach)

getHeight

public int getHeight()
Zwraca wysokość Sprite'a.

Returns:
wysokość (w pikselach)

update

protected void update(long elapsedTime)
Aktualizuje pozycję Sprite'a w oparciu o miniony czas.

Parameters:
elapsedTime - czas w milisekundach

setX

protected void setX(double x)
Ustawia składową poziomą pozycji Sprite'a na ekranie.

Parameters:
x - wartość składowej poziomej położenia

setY

protected void setY(double y)
Ustawia składową pionową pozycji Sprite'a na ekranie.

Parameters:
y - wartość składowej pionowa położenia

getVelocityX

protected double getVelocityX()
Zwraca składową poziomą wektora prędkości Sprite'a.

Returns:
składowa pozioma prędkości (podana w pikselach na milisekundę)

getVelocityY

protected double getVelocityY()
Zwraca składową pionową wektora prędkości Sprite'a.

Returns:
składowa pionowa prędkości (podana w pikselach na milisekundę)

setVelocityX

protected void setVelocityX(double dx)
Ustawia składową poziomą wektora prędkości Sprite'a.

Parameters:
dx - wartość składowej poziomej wektora prędkość (w pikselach na milisekundę)

setVelocityY

protected void setVelocityY(double dy)
Ustawia składową pionową wektora prędkości Sprite'a.

Parameters:
dy - wartość składowej pionowej wektora prędkość (w pikselach na milisekundę)

setWidth

protected void setWidth(int width)
Ustawia szerokość Sprite'a.

Parameters:
width - szerokość w pikselach

setHeight

protected void setHeight(int height)
Ustawia wysokość Sprite'a.

Parameters:
height - wysokość w pikselach