|
||||||||||
PREV CLASS NEXT CLASS | FRAMES NO FRAMES | |||||||||
SUMMARY: NESTED | FIELD | CONSTR | METHOD | DETAIL: FIELD | CONSTR | METHOD |
java.lang.Objectpl.tph.javatacka.graphics.Sprite
public abstract class Sprite
Klasa Sprite
jest klasą bazową dla wszystkich elementów
graficznych niezależnie poruszających się po ekranie gry. Wszystkie obiekty
tego typu posiadają dwa podstawowe charakteryzujące je parametry: aktualną
pozycję na ekranie oraz wektor prędkości. Każdy z nich został rozdzielony na
składową pionową i poziomą. Prędkość jest mierzona w pikselach na
milisekundę, dzięki temu obiekty klasy Sprite
poruszają się z tą
samą prędkością niezależnie od wydajności komputera. Żadna ze
składowych pozycji nie musi mieć wartość całkowitej, dzięki temu możliwe jest
tworzenie obiektów poruszających się wolniej niż jeden piksel na milisekundę.
Dodatkowo każdy Sprite
ma określony rozmiar (przez szerokość i
wysokość). Te dwa dodatkowe parametry mogą być przydatne przy sprawdzaniu
kolizji między dwoma Sprite'ami
.
Klasa Sprite
jest klasą abstrakcyjną, aby skorzystać z jej
funkcjonalności należy stworzyć nową klasę pochodną do niej.
Field Summary | |
---|---|
protected double |
dx
Pozioma składowa wektora prędkości Sprite'a . |
protected double |
dy
Pionowa składowa wektora prędkości Sprite'a . |
protected int |
height
Wysokość Sprite'a (w pikselach). |
protected int |
width
Szerokość Sprite'a (w pikselach). |
protected double |
x
Pozioma składowa położenia Sprite'a na ekranie. |
protected double |
y
Pionowa składowa położenia Sprite'a na ekranie. |
Constructor Summary | |
---|---|
protected |
Sprite()
Tworzy obiekt klasy Sprite inicjując jego położenie, wektor
prędkości oraz rozmiar wartościami zerowymi. |
protected |
Sprite(double x,
double y,
double dx,
double dy,
int width,
int height)
Tworzy obiekt klasy Sprite inicjując jego położenie oraz
wektor prędkości podanymi wartościami. |
Method Summary | |
---|---|
int |
getHeight()
Zwraca wysokość Sprite'a . |
protected double |
getVelocityX()
Zwraca składową poziomą wektora prędkości Sprite'a . |
protected double |
getVelocityY()
Zwraca składową pionową wektora prędkości Sprite'a . |
int |
getWidth()
Zwraca szerokość Sprite'a . |
double |
getX()
Zwraca składową poziomą pozycji Sprite'a na ekranie. |
double |
getY()
Zwraca składową pionową pozycji Sprite'a na ekranie. |
protected void |
setHeight(int height)
Ustawia wysokość Sprite'a . |
protected void |
setVelocityX(double dx)
Ustawia składową poziomą wektora prędkości Sprite'a . |
protected void |
setVelocityY(double dy)
Ustawia składową pionową wektora prędkości Sprite'a . |
protected void |
setWidth(int width)
Ustawia szerokość Sprite'a . |
protected void |
setX(double x)
Ustawia składową poziomą pozycji Sprite'a na ekranie. |
protected void |
setY(double y)
Ustawia składową pionową pozycji Sprite'a na ekranie. |
protected void |
update(long elapsedTime)
Aktualizuje pozycję Sprite'a w oparciu o miniony czas. |
Methods inherited from class java.lang.Object |
---|
clone, equals, finalize, getClass, hashCode, notify, notifyAll, toString, wait, wait, wait |
Field Detail |
---|
protected double x
Sprite'a
na ekranie.
protected double y
Sprite'a
na ekranie.
protected double dx
Sprite'a
.
protected double dy
Sprite'a
.
protected int width
Sprite'a
(w pikselach).
protected int height
Sprite'a
(w pikselach).
Constructor Detail |
---|
protected Sprite()
Sprite
inicjując jego położenie, wektor
prędkości oraz rozmiar wartościami zerowymi.
protected Sprite(double x, double y, double dx, double dy, int width, int height)
Sprite
inicjując jego położenie oraz
wektor prędkości podanymi wartościami.
x
- składowa pozioma położenia obiektu na ekraniey
- składowa pionowa położenia obiektu na ekraniedx
- pozioma składowa wektora prędkościdy
- pionowa składowa wektora prędkościwidth
- height
- Method Detail |
---|
public double getX()
Sprite'a
na ekranie.
public double getY()
Sprite'a
na ekranie.
public int getWidth()
Sprite'a
.
public int getHeight()
Sprite'a
.
protected void update(long elapsedTime)
Sprite'a
w oparciu o miniony czas.
elapsedTime
- czas w milisekundachprotected void setX(double x)
Sprite'a
na ekranie.
x
- wartość składowej poziomej położeniaprotected void setY(double y)
Sprite'a
na ekranie.
y
- wartość składowej pionowa położeniaprotected double getVelocityX()
Sprite'a
.
protected double getVelocityY()
Sprite'a
.
protected void setVelocityX(double dx)
Sprite'a
.
dx
- wartość składowej poziomej wektora prędkość (w pikselach na
milisekundę)protected void setVelocityY(double dy)
Sprite'a
.
dy
- wartość składowej pionowej wektora prędkość (w pikselach na
milisekundę)protected void setWidth(int width)
Sprite'a
.
width
- szerokość w pikselachprotected void setHeight(int height)
Sprite'a
.
height
- wysokość w pikselach
|
||||||||||
PREV CLASS NEXT CLASS | FRAMES NO FRAMES | |||||||||
SUMMARY: NESTED | FIELD | CONSTR | METHOD | DETAIL: FIELD | CONSTR | METHOD |