|
||||||||||
PREV CLASS NEXT CLASS | FRAMES NO FRAMES | |||||||||
SUMMARY: NESTED | FIELD | CONSTR | METHOD | DETAIL: FIELD | CONSTR | METHOD |
java.lang.Objectpl.tph.javatacka.game.Player
public class Player
Obiekty klasy Player
przechowują w sobie wszelkie potrzebne
informacje o graczu. Po za takimi rzeczami jak nazwa graczy czy aktualna
liczba punktów znajdują się tu także różne obiekty bezpośrednio biorące
udział w rozgrywce lub wpływające na nią.
Dodatkowo klasa Player
implementuje interfejs
Comparable
dzięki obiekty tej klasy mogą być łatwo sortowane
i porównywane.
Field Summary | |
---|---|
private boolean |
alive
Flaga mówiąca o tym czy gracz jest aktualnie "żywy", czyli czy w danej rundzie już przegrał czy nie. |
private Curve |
curve
Obiekt krzywej gracza. |
private java.lang.String |
keyString
Napis reprezentujący mnemoniczny odpowiednik klawiszy sterowania gracza. |
private VirtualKey |
leftKey
Obiekt akcji gry związanej z wciśnięciem przez gracza lewego klawisza sterowania. |
private java.lang.String |
name
Nazwa gracza. |
private VirtualKey |
rightKey
Obiekt akcji gry związanej z wciśnięciem przez gracza prawego klawisza sterowania. |
private Score |
score
Obiekt tabelki z wynikami gracza. |
private int |
scoreValue
Aktualna liczba punktów zdobytych przez gracza w danej rozgrywce. |
Constructor Summary | |
---|---|
Player(java.lang.String name,
java.awt.Color color,
int leftKeyCode,
int rightKeyCode,
InputManager input)
Konstruuje nowy obiekt klasy Player na podstawie podanych
argumentów. |
Method Summary | |
---|---|
int |
compareTo(java.lang.Object o)
Metoda implementująca odziedziczoną metodę z interfejsu Comparable . |
Curve |
getCurve()
Zwraca referencję na krzywą gracza. |
java.lang.String |
getKeyString()
Zwraca mnemoniczny odpowiednik klawiszy sterowania gracza. |
java.lang.String |
getName()
Zwraca nazwę gracza. |
Score |
getScore()
Zwraca referencję na obiekt tabelki z wynikami gracza. |
int |
getScoreValue()
Zwraca aktualną liczbę punktów zdobytych przez gracza. |
void |
incrementScoreValue()
Inkrementuje o jedne liczbę punktów zdobytych przez gracza. |
boolean |
isAlive()
Zwraca flaga mówiąca o tym czy gracz jest aktualnie "żywy" czy nie. |
void |
resetKeys()
Wymusza zwolnienie obu klawiszy sterowania gracza. |
void |
setAlive(boolean alive)
Ustawia wartość flagi mówiącej o tym, czy gracz żyje czy jest martwy. |
void |
update(long elapsedTime)
Uaktualnia obiekt gracza, a dokładniej obiekt krzywej na podstawie minionego czasu. |
Methods inherited from class java.lang.Object |
---|
clone, equals, finalize, getClass, hashCode, notify, notifyAll, toString, wait, wait, wait |
Field Detail |
---|
private java.lang.String name
private Curve curve
Curve
private Score score
Score
private int scoreValue
private boolean alive
private VirtualKey leftKey
private VirtualKey rightKey
private java.lang.String keyString
Score
w celach
informacyjnych - żeby gracz nie zapomniał, którymi klawiszami steruje.
Score
Constructor Detail |
---|
public Player(java.lang.String name, java.awt.Color color, int leftKeyCode, int rightKeyCode, InputManager input)
Player
na podstawie podanych
argumentów. Jednocześnie zostaną utworzone obiekty Curve
i
Score
związane z tym graczem.
name
- nazwa graczacolor
- kolor krzywej graczaleftKeyCode
- kod lewego klawisza sterowaniarightKeyCode
- kod prawego klawisza sterowaniainput
- obiekt InputManager
obsługujący zdarzenia
wciśnięcia klawiszy sterujących przez graczaColor
,
KeyEvent
,
Score
,
Curve
Method Detail |
---|
public void update(long elapsedTime)
Curve
.
elapsedTime
- miniony czasCurve
public int compareTo(java.lang.Object o)
Comparable
. Gracze są porównywani według liczby zdobytych
punktów (im więcej punktów tym większy) obiekt. Jeśli dwaj gracze
mają po tyle samo punktów, to większy będzie ten, który jest aktualnie
"żywy". Jeśli obaj żyją, to są sobie równi w sensie tego porządku.
compareTo
in interface java.lang.Comparable<java.lang.Object>
public void resetKeys()
VirtualKey
public java.lang.String getName()
public Curve getCurve()
public Score getScore()
public java.lang.String getKeyString()
public void setAlive(boolean alive)
alive
- nowa wartość flagipublic boolean isAlive()
public int getScoreValue()
public void incrementScoreValue()
|
||||||||||
PREV CLASS NEXT CLASS | FRAMES NO FRAMES | |||||||||
SUMMARY: NESTED | FIELD | CONSTR | METHOD | DETAIL: FIELD | CONSTR | METHOD |