pl.tph.javatacka.game
Class GamePreferences

java.lang.Object
  extended by pl.tph.javatacka.game.GamePreferences

public class GamePreferences
extends java.lang.Object

Klasa GamePreferences służy do przechowywania informacji o preferencjach dotyczących gry. W obiektach te klasy przechowywane są dane o następujących opcjach gry:

Author:
Tomasz Pieczerak (tph)

Field Summary
private  int[] leftKeyCode
          Kody lewych klawiszy.
private  int maxScore
          Limit punktów, po którym nastąpi zakończenie gry.
private  int playerAmount
          Liczba graczy.
private  java.awt.Color[] playerColor
          Kolory krzywych graczy.
private  java.lang.String[] playerName
          Nazwy graczy.
private  int[] rightKeyCode
          Kody prawych klawiszy.
private  int speed
          Szybkość gry.
 
Constructor Summary
GamePreferences(int playerAmount, int speed, int maxScore)
          Tworzy nowy obiekt z preferencjami gry o podanych parametrach.
 
Method Summary
 int getMaxScore()
          Zwraca limit punktów.
 Player getPlayer(int i, InputManager input)
          Tworzy i zwraca referencję na obiekt klasy Player na podstawie przechowywanych danych.
 int getPlayerAmount()
          Zwraca liczbę graczy.
 int getSpeed()
          Zwraca szybkość gry.
 void setPlayer(int i, java.lang.String playerName, java.awt.Color playerColor, int leftKeyCode, int rightKeyCode)
          Tworzy nowego gracza o podanym numerze (indeksowane od 0) z podanymi parametrami.
 
Methods inherited from class java.lang.Object
clone, equals, finalize, getClass, hashCode, notify, notifyAll, toString, wait, wait, wait
 

Field Detail

playerAmount

private int playerAmount
Liczba graczy.


speed

private int speed
Szybkość gry.


maxScore

private int maxScore
Limit punktów, po którym nastąpi zakończenie gry.


playerName

private java.lang.String[] playerName
Nazwy graczy.


playerColor

private java.awt.Color[] playerColor
Kolory krzywych graczy.


leftKeyCode

private int[] leftKeyCode
Kody lewych klawiszy.


rightKeyCode

private int[] rightKeyCode
Kody prawych klawiszy.

Constructor Detail

GamePreferences

public GamePreferences(int playerAmount,
                       int speed,
                       int maxScore)
Tworzy nowy obiekt z preferencjami gry o podanych parametrach.

Parameters:
playerAmount - liczba graczy biorących udział w rozgrywce
speed - szybkość gry
maxScore - limit punktów, po którym nastąpi zakończenie gry
Method Detail

getPlayerAmount

public int getPlayerAmount()
Zwraca liczbę graczy.


getSpeed

public int getSpeed()
Zwraca szybkość gry.


getMaxScore

public int getMaxScore()
Zwraca limit punktów.


setPlayer

public void setPlayer(int i,
                      java.lang.String playerName,
                      java.awt.Color playerColor,
                      int leftKeyCode,
                      int rightKeyCode)
Tworzy nowego gracza o podanym numerze (indeksowane od 0) z podanymi parametrami. W przypadku, gdy numer gracz jest niepoprawny (gracz o takim numerze nie istnieje) metoda rzuci wyjątek ArrayIndexOutOfBoundsException.

Parameters:
i - numer gracza
playerName - nazwa gracza
playerColor - kolor krzywej gracza
leftKeyCode - kod lewego klawisza
rightKeyCode - kod prawego klawisza
See Also:
ArrayIndexOutOfBoundsException

getPlayer

public Player getPlayer(int i,
                        InputManager input)
Tworzy i zwraca referencję na obiekt klasy Player na podstawie przechowywanych danych. Jeśli zostanie podany numer, dla którego odpowiadający gracz nie istnieje zostanie rzucony wyjątek ArrayIndexOutOfBoundsException.

Parameters:
i - numer gracza
input - menadżer wejścia, który ma obsługiwać akcje gracza
Returns:
obiekt zawierający informacje o graczu
See Also:
ArrayIndexOutOfBoundsException, Player, InputManager