|
||||||||||
PREV CLASS NEXT CLASS | FRAMES NO FRAMES | |||||||||
SUMMARY: NESTED | FIELD | CONSTR | METHOD | DETAIL: FIELD | CONSTR | METHOD |
java.lang.Objectpl.tph.javatacka.graphics.Sprite
pl.tph.javatacka.game.sprites.Curve
public class Curve
Obiekty Klasy Curve
reprezentują krzywe kontrolowane
przez graczy. Są one najistotniejszym elementem dynamicznym w grze.
Klasa Curve
rozszerza klasę abstrakcyjną Sprite
dodając do niej nowe pola i metody potrzebne do reprezentacji
krzywych. W tych obiektach przechowywane są informacje o aktualnym
i ostatnim położeniu "głowy" krzywej, wartości jej wektora
prędkości, kierunku poruszania oraz jej kolorze.
Co może dziwić w obiekcie nie są przechowywane żadne informacje o samej
krzywej (w sensie geometrycznym).
Krzywe rysowane na ekranie nie są ciągłe. Co jakiś czas mogą się w nich
losowo pojawiać przerwy o również losowej długości.
Sprite
Field Summary | |
---|---|
private java.awt.Color |
color
Kolor krzywej. |
private double |
direction
Aktualny kierunek poruszania się wyrażony w stopniach. |
private boolean |
hole
Flaga informująca czy aktualnie w krzywej jest dziura. |
private double |
lastHoleDistance
Dystans od ostatniej zmiany z dziura na nie-dziura lub na odwrót. |
private double |
oldX
Pionową składowa poprzedniego położenia. |
private double |
oldY
Pozioma składowa poprzedniego położenia. |
private double |
velocity
Aktualna wartość wektora prędkości |
Fields inherited from class pl.tph.javatacka.graphics.Sprite |
---|
dx, dy, height, width, x, y |
Constructor Summary | |
---|---|
Curve(java.awt.Color color)
Konstruktor klasy Curve tworzy nową krzywą o podanym
kolorze. |
Method Summary | |
---|---|
void |
draw(java.awt.Graphics2D g2)
Rysuje krzywą w odpowiednim kolorze w podanym kontekście graficznym. |
java.awt.Color |
getColor()
Zwraca kolor krzywej. |
double |
getDirection()
Zwraca aktualny kierunek poruszania się krzywej w stopniach. |
double |
getOldX()
Zwraca pionową składową poprzedniego położenia. |
double |
getOldY()
Zwraca poziomą składową poprzedniego położenia. |
double |
getVelocity()
Zwraca aktualną wartość wektora prędkości. |
double |
getVelocityX()
Zwraca aktualną wartość pionowej składowej wektora prędkości. |
double |
getVelocityY()
Zwraca aktualną wartość poziomej składowej wektora prędkości. |
boolean |
isHole()
Zwraca informację czy aktualnie w krzywej jest dziura. |
void |
rawDraw(java.awt.Graphics2D g2)
Rysuje krzywą w podanym kontekście graficznym bez ustawiania koloru. |
void |
setDirection(double direction)
Ustawia kierunek poruszania się krzywej na podany |
void |
setOldXY(double oldX,
double oldY)
Ustawia poprzednią pozycję "głowy" krzywej. |
void |
setVelocity(double velocity)
Ustawia wartość wektora prędkości na podaną |
void |
setXY(double x,
double y)
Ustawia aktualną pozycję "głowy" krzywej. |
void |
update(long elapsedTime)
Aktualizuje pozycję "głowy" krzywej w oparciu o wartość wektora prędkości oraz kierunek poruszania. |
Methods inherited from class pl.tph.javatacka.graphics.Sprite |
---|
getHeight, getWidth, getX, getY, setHeight, setVelocityX, setVelocityY, setWidth, setX, setY |
Methods inherited from class java.lang.Object |
---|
clone, equals, finalize, getClass, hashCode, notify, notifyAll, toString, wait, wait, wait |
Field Detail |
---|
private double oldX
private double oldY
private double velocity
private double direction
private boolean hole
private double lastHoleDistance
private java.awt.Color color
Constructor Detail |
---|
public Curve(java.awt.Color color)
Curve
tworzy nową krzywą o podanym
kolorze. Wszystkie pozostałe pola są inicjowane wartościami zerowymi.
color
- Method Detail |
---|
public void update(long elapsedTime)
update
in class Sprite
elapsedTime
- czas w milisekundachpublic void draw(java.awt.Graphics2D g2)
g2
- kontekst graficznypublic void rawDraw(java.awt.Graphics2D g2)
g2
- kontekst graficznypublic void setXY(double x, double y)
x
- pionowa składowa położeniay
- pozioma składowa położeniapublic void setOldXY(double oldX, double oldY)
oldX
- pionowa składowa położeniaoldY
- pozioma składowa położeniapublic double getVelocity()
public void setVelocity(double velocity)
velocity
- szybkość w pikselach na milisekundępublic double getDirection()
public void setDirection(double direction)
direction
- kierunek w stopniach (może być ponad 360)public java.awt.Color getColor()
public double getOldX()
public double getOldY()
public double getVelocityX()
getVelocityX
in class Sprite
public double getVelocityY()
getVelocityY
in class Sprite
public boolean isHole()
|
||||||||||
PREV CLASS NEXT CLASS | FRAMES NO FRAMES | |||||||||
SUMMARY: NESTED | FIELD | CONSTR | METHOD | DETAIL: FIELD | CONSTR | METHOD |