|
||||||||||
PREV CLASS NEXT CLASS | FRAMES NO FRAMES | |||||||||
SUMMARY: NESTED | FIELD | CONSTR | METHOD | DETAIL: FIELD | CONSTR | METHOD |
java.lang.Objectpl.tph.javatacka.input.VirtualKey
public class VirtualKey
Klasa GameAction
jest klasą wykorzystywaną przez obiekty typu
InputManager
do wiązania akcji inicjowanych przez użytkownika
z konkretnymi akcjami wejścia (np. naciśnięcie klawisza, ale nie koniecznie).
W dalszej części dokumentacji przez klawisz należy rozumieć pewien
dwustanowy obiekt, który może być wciśnięty lub wyciśnięty.
Obiekty tej klasy są synchronizowane, więc można ich bezpiecznie używać w
programach wielowątkowych.
InputManager
Field Summary | |
---|---|
private boolean |
behavior
Sposób zachowania się klawisza w odpowiedzi na wywołanie metody isPressed() . |
static boolean |
INITIAL_PRESS_ONLY
Z tą opcją metoda isPressed() zwróci true tylko
przy pierwszym wywołaniu po tym jak klawisz został wciśnięty. |
static boolean |
NORMAL
Normalne zachowanie klawisza. |
private int |
state
Aktualny stan klawisza. |
private static int |
STATE_PRESSED
Klawisz został wciśnięty. |
private static int |
STATE_RELEASED
Klawisz został zwolniony. |
private static int |
STATE_WAITING_FOR_RELEASE
Klawisz został wciśnięty, a następnie jego stan został raz sprawdzony przez metodę isPressed() . |
Constructor Summary | |
---|---|
VirtualKey()
Tworzy nowy obiekt klasy VirtualKey z domyślnie ustawioną
opcją NORMAL . |
|
VirtualKey(boolean behavior)
Tworzy nowy obiekt klasy VirtualKey z wybranym trybem
zachowania klawiszy. |
Method Summary | |
---|---|
boolean |
isPressed()
Zwraca wartość logiczną mówiącą o tym czy klawisz związany z tym obiektem VirtualKey jest aktualnie wciśnięty czy nie. |
void |
press()
Wciska klawisz związany z tym obiektem VirtualKey . |
void |
release()
Zwalnia klawisz związany z tym obiektem VirtualKey . |
Methods inherited from class java.lang.Object |
---|
clone, equals, finalize, getClass, hashCode, notify, notifyAll, toString, wait, wait, wait |
Field Detail |
---|
public static final boolean NORMAL
isPressed()
zwraca true
tak długo jak długo klawisz jest wciśnięty.
public static final boolean INITIAL_PRESS_ONLY
isPressed()
zwróci true
tylko
przy pierwszym wywołaniu po tym jak klawisz został wciśnięty.
private static final int STATE_RELEASED
private static final int STATE_PRESSED
private static final int STATE_WAITING_FOR_RELEASE
isPressed()
. Do momentu zwolnienia klawisza, a
następnie jego ponownego wciśnięcia wywołanie tej metody zwróci
false
.
private boolean behavior
isPressed()
.
isPressed()
,
NORMAL
,
INITIAL_PRESS_ONLY
private int state
STATE_RELEASED
,
STATE_PRESSED
,
STATE_WAITING_FOR_RELEASE
Constructor Detail |
---|
public VirtualKey()
VirtualKey
z domyślnie ustawioną
opcją NORMAL
.
INITIAL_PRESS_ONLY
public VirtualKey(boolean behavior)
VirtualKey
z wybranym trybem
zachowania klawiszy.
behavior
- wybrany tryb zachowania klawiszyNORMAL
,
INITIAL_PRESS_ONLY
Method Detail |
---|
public void press()
VirtualKey
.
public void release()
VirtualKey
.
public boolean isPressed()
VirtualKey
jest aktualnie wciśnięty czy nie. Zachowanie tej
metody jest zgodne z wybranym trybem.
NORMAL
,
INITIAL_PRESS_ONLY
|
||||||||||
PREV CLASS NEXT CLASS | FRAMES NO FRAMES | |||||||||
SUMMARY: NESTED | FIELD | CONSTR | METHOD | DETAIL: FIELD | CONSTR | METHOD |