|
||||||||||
PREV CLASS NEXT CLASS | FRAMES NO FRAMES | |||||||||
SUMMARY: NESTED | FIELD | CONSTR | METHOD | DETAIL: FIELD | CONSTR | METHOD |
java.lang.Objectpl.tph.javatacka.graphics.Sprite
pl.tph.javatacka.game.sprites.Score
public class Score
Obiekty klasy Score
odzwierciedlają tabelki graczy pokazujące
aktualną liczbę punktów zdobytych przez danego gracza w bieżącej rozgrywce.
Klasa Score
jest podklasą abstrakcyjnej klasy
Sprite
.
Najważniejszą dodaną funkcjonalnością są dwie metody:
setGotoPositionX(int)
oraz setGotoPositionY(int)
,
które ułatwiają sterowanie poruszaniem się tych obiektów po ekranie.
Wywołując je z odpowiednimi parametrami ustawiamy pozycję - kolejno jej
składową poziomą lub pionową - do której obiekt Score
będzie
dążył w swoim ruchu na ekranie. Jest to zrealizowane przez automatyczną
modyfikuję wektor prędkości tak, aby po pewnym czasie obiekt zatrzymał się na
owej ustalonej pozycji. Został tu zastosowany prosty regulator typu P
o dużym wzmocnieniu, co dzięki dyskretności położenia na ekranie daje
szybkie i płynne osiągnięcie zadanej pozycji przy zerowym
przeregulowaniu oraz zerowym uchybie statycznym.
Sprite
,
regulator typu PField Summary | |
---|---|
private int |
goToPositionX
Pozioma składowa położenia na ekranie, do którego dąży obiekt Score (w pikselach). |
private int |
goToPositionY
Pionowa składowa położenia na ekranie, do którego dąży obiekt Score (w pikselach). |
private Player |
player
Referencja na obiekt gracza, z którym związany jest Score . |
static int[] |
playerPosition
Tabela playerPosition[] zawiera pionowe składowe położenia
dla sześciu pozycji graczy, które zapewniają dobry rozkład tabelek
Score na ekranie. |
Fields inherited from class pl.tph.javatacka.graphics.Sprite |
---|
dx, dy, height, width, x, y |
Constructor Summary | |
---|---|
Score(Player player)
Tworzy nowy obiekt Score inicjując jego składowe położenia,
wektora prędkości i położenia, do którego on dąży wartościami zerowymi. |
Method Summary | |
---|---|
void |
draw(java.awt.Graphics2D g2)
Rysuje obiekt Score na komponencie związanym z podanym
obiektem Graphics2D . |
void |
setGotoPositionX(int goToPositionX)
Ustawia pozioma składową położenia, do którego w swoim ruchu obiekt Score będzie dążył. |
void |
setGotoPositionY(int goToPositionY)
Ustawia pionowa składową położenia, do którego w swoim ruchu obiekt Score będzie dążył. |
void |
setXY(double x,
double y)
Przenosi obiekt Score w podane miejsce na ekranie. |
void |
update(long elapsedTime)
Aktualizuje pozycję obiektu Score na ekranie w oparciu po
podany jako argument miniony czas. |
Methods inherited from class pl.tph.javatacka.graphics.Sprite |
---|
getHeight, getVelocityX, getVelocityY, getWidth, getX, getY, setHeight, setVelocityX, setVelocityY, setWidth, setX, setY |
Methods inherited from class java.lang.Object |
---|
clone, equals, finalize, getClass, hashCode, notify, notifyAll, toString, wait, wait, wait |
Field Detail |
---|
public static final int[] playerPosition
playerPosition[]
zawiera pionowe składowe położenia
dla sześciu pozycji graczy, które zapewniają dobry rozkład tabelek
Score
na ekranie. Należy jest stosować jako wartości bazowe,
do którym można dodać własne przesunięcie, aby ustawić zestawienie
tabelek z wynikami w wybranym miejscu na ekranie.
private Player player
Score
.
Player
private int goToPositionX
Score
(w pikselach).
private int goToPositionY
Score
(w pikselach).
Constructor Detail |
---|
public Score(Player player)
Score
inicjując jego składowe położenia,
wektora prędkości i położenia, do którego on dąży wartościami zerowymi.
Utworzony obiekt jest wiązany z podanym obiektem Player
, z
którego będzie pobierał nazwę, liczbę punktów oraz kolor krzywej gracza
(obiekt klasy Curve
).
player
- gracz, z którym ma być związany obiekt Score
Player
,
Curve
Method Detail |
---|
public void update(long elapsedTime)
Score
na ekranie w oparciu po
podany jako argument miniony czas. Wektor prędkości jest ustalany tak,
aby obiekt poruszał się na ekranie w kierunku zadanej pozycji, aż do
zatrzymania na niej.
update
in class Sprite
elapsedTime
- czas w milisekundachpublic void draw(java.awt.Graphics2D g2)
Score
na komponencie związanym z podanym
obiektem Graphics2D
.
g2
- kontekst graficzny związany z komponentem, na którym
Score
ma zostać narysowany.Graphics2D
public void setXY(double x, double y)
Score
w podane miejsce na ekranie. Pozycja,
do której on dąży również zostaje ustawiona na ten punkt.
x
- pozioma współrzędna miejsca na ekraniey
- pionowa współrzędna miejsca na ekraniepublic void setGotoPositionX(int goToPositionX)
Score
będzie dążył.
goToPositionX
- pozioma składowa położeniapublic void setGotoPositionY(int goToPositionY)
Score
będzie dążył.
goToPositionY
- pionowa składowa położenia
|
||||||||||
PREV CLASS NEXT CLASS | FRAMES NO FRAMES | |||||||||
SUMMARY: NESTED | FIELD | CONSTR | METHOD | DETAIL: FIELD | CONSTR | METHOD |